dilluns, 20 de gener del 2014

Sant Miquel Xperience 2014 - Sant Feliu de Codines


Ara que tinc un moment, vull escriure 4 línies sobre la segona edició de la Sant Miquel Xperience, que vaig córrer el passat diumenge 12 de Gener. Es una cursa d’asfalt de 13 km. que surt des de Sant Feliu de Codines, arriba al Parc Natural de Sant Miquel del Fai, per tornar cap a Sant Feliu, sempre per la carretera paral·lela als Cingles de Bertí, cosa que la fa extremadament bonica. Es molt dura ja que es un constant trenca cames i que aquest any, encara s’ha endurit mes, ja que l’organització la fet passar per dins del Parc Natural, cosa que incloïa augmentar el desnivell d’una forma considerable però alhora també, incrementar la seva bellesa, ja que corríem per sobre d’un pont romànic del segle IX (sinó em falla la memòria).

La cursa ja la coneixia de l’any anterior, encara que em quedava el dubte de com seria aquest canvi de recorregut a mitja cursa. Arribava mes o menys amb els mateixos quilòmetres de preparació que l’any passat i vaig decidir fer-la mes o menys amb els mateixos ritmes, com al final, així va ser.
Uns quants dels Dragons participants
Després de saludar a tots els Dragons presents, amb especial atenció a la Judith, ja que es la cursa del seu poble i estava mes nerviosa del que en ella es habitual, anem cap a la sortida després d’escalfar una mica. La sortida es rapida i cara avall el primer quilòmetre i tothom surt esperitat. Jo intento no sortir bojament. Tinc molt present el que ens espera. Ja en el segon quilòmetre la carretera comença a ser un puja i baixa, difícil de gestionar amb ritmes estables. Fa un dia fantàstic per córrer. Inclús un pel de calor, per l’època de l’any que estem. Res a veure amb el fred que feia l’any passat. L’anada fins a Sant Miquel del Fai la faig còmode i ràpid, però les cames ja van acumulant cansament. Això ho noto al entrar al Parc Natural. Anem baixant fins l’avituallament, ja dins de Sant Miquel del Fai, i toca tornar per una rampa brutal d’adoquinat romànic i creuar el pont (també adoquinat), per després encarar un altre pujada, que ens deixarà a tots molt justets de forces. Pujo lent però no paro en cap moment. Tirant de cap, mes que de cames.

Apretant les dents per creuar el pont Romànic
Un cop a dalt a la carretera i ja de tornada, ja amb molt de cansament, em dedico a contemplar el magnífic paisatge, intentant no pensar massa en el que queda. Durant tota la segona part de la cursa no m’avança ningú i jo vaig passant a gent, cosa que em motiva encara mes. Al final vaig veure que vaig fer la segona part molt mes rapida que la primera, tot i el cansament que portava. Puja i baixa constant i ens presentem, després de l’ultima rampa de 500 metres, a línia de meta. La creuo amb un temps de 59min 52seg, en la posició 89 de 364 finishers. Molt satisfet, alhora que molt cansat. Una vegada acabats, a per un reparador caldo calentet, que ens servien a tots els corredors. Que bo i que ve que entrava. La resta de Dragons que corrien també ho van fer molt be. Moltes felicitats a tots.

Recta final amb els anims del Joako
Una vegada acabada la cursa, i tal com vam fer l’any passat, una bona dutxa reparadora a les instal·lacions esportives municipals i cap a dinar tots plegats, per comentar la jugada i acabar de gaudir d’un fantàstic diumenge d’esport i amistat. Gracies Judith per l’organització i també gracies a tota la gent que fan possible aquesta cursa tan maca i tan ben organitzada. L’any vinent repetiré segur.


Aquí us deixo el link del meu Garmin amb les variables de la cursa:



2 comentaris:

  1. Y repetiremos el año que viene!! Molt be crack!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Joako....por supuesto que repetiremos....es una gran cursa

      Elimina