dimecres, 27 de maig del 2015

Cap de Setmana complert de competis


Aquest cap de setmana vaig doblar competicions. Dissabte vaig participar en la Cursa de 10 km a favor del Exercici físic i contra el càncer, que organitzaven el Consorci Sanitari de Terrassa des de Torrebonica i diumenge en el Half Oceanman 4,5 km a Palamós. Us faré un petit resum de les dues:

Cursa CST 10 km

Aquesta cursa era un circuit de 5 km on es feien dos voltes. Pràcticament la totalitat era per camins sense asfaltar i tenia 3 pujades considerables en el recorregut. Al fer dos voltes es feia un trencacames i no era un circuit ideal per fer bones marques. El Jaume em va comentar que la corres sense anar a tope i no patint excessiu desgast físic. De fet, el divendres havia doblat entrenaments, acabant la bici de la tarda sobre les 20,30. La primera volta la vaig fer a un bon ritme amb intenció de fer la segona un pel mes ràpid. I així va ser. Les pujades de la segona volta, especialment l’ultima, es van fer especialment dures. Al final la vaig completar en 45min 37seg, entrant en 42 posició sobre 176 finishers. Prou satisfet de poder córrer en aquests temps amb tot el volum d’entrenament que porto a les cames. Aquesta es cursa de petit format molt ben organitzada i per una causa molt necessària, que tornaré a fer, si puc, l’any vinent. Amb l’afegit que la va córrer molta gent del Club i això també es molt xulo.

Half Oceanman 4,5 km
Carpa d'arribada a la Fosca a primera hora del matí
Diumenge al matí nedava el Half Oceanman Palamós, en un circuit que sortia de la Platja del Castell i arribava a La Fosca, després de fer un recorregut, majoritàriament per alta mar, d’uns 4,5 km. La vaig fer amb el Xavi i vam intentar anar plegats la majoria d’estona possible, cosa que es fa complicat a alta mar. La travessa va tenir molta mar de fons durant quasi tot el recorregut, cosa que va fer que no es pogués nedar a ritmes forts (almenys jo) i que al sortir, molts nedadors, incloent jo mateix, anéssim una bona estoneta mes que marejats. Fins l’avituallament del quilòmetre 1,8 em vaig trobar còmode i anava a bon ritme. A partir d’aquí vaig començar a tenir problemes de rampes molt fortes als bessons, que em van començar a preocupar ja que es produïen a la zona on havia molt pocs participants i tampoc es veien caiacs pels voltants. La qüestió es no posar-se nerviós i nedar una mica d’esquena intentant estirar be els bessons perquè desapareixin les maleïdes rampes. Aquests problemes constants i que també ens vam desviar molt de la ruta marcada per la falta de senyalització i pel mar de fons, van fer que la segona part de la travessa no fos un camí de roses i vaig baixar molt el ritme. Potser la solució per un altre cop es nedar amb boia, que t’ajuda en moments com aquests. De tota manera, en cap moment vaig parar (exceptuant el que he explicat) i la vaig completar sense massa cansament físic també, cosa que vol dir que estem amb un volum de treball correcte. El temps final va ser de 1h 42min 22seg (molt millorable per mi) quedant en 115 posició de 201 finishers. Potser les expectatives que m’havia marcat per la travessa no es van complir, però tot suma i de tot s’aprèn.

Preparats abans de la sortida
De tota manera, ha estat un bon cap de setmana de competicions. Tot seguit us deixo els links del Garmin de les dues:

Garmin Connect Cursa CST
Garmin Connect Half Oceanman

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada