dimecres, 20 de maig del 2015

Gran Fondo La Mussara 189 km


Aquest dissabte vaig participar en la Polar Gran Fondo La Mussara, una cursa cicloturista no competitiva de 189 km. Després de no poder fer la distancia llarga en el GFNY del mes de Març pels problemes que vaig tenir a l'esquena, aquesta era la proba de foc per veure com respondria en una distancia similar a la que tindré que fer a Zurich. Es veritat que el desnivell serà inferior, i sort d'això. Perquè a La Mussara era de 3400 m positius. La distancia era inèdita per mi ja que sol havia fet com a màxim 125 km. Cosa que volia dir que tenia tots els dubtes del mon a veure com sortiria la cosa. I mes veient la brutal ventada que feia divendres per la tarda quan vam anar a recollir els pitralls.
Perfil altimetric de la cursa
Dissabte pel mati despertador a les 5:30 que la sortida era dos hores mes tard però es tenia que preparar tot acuradament. La ciclo la feia amb els meus companys de IM Zurich: el Borjita i el Xavi. Amb ells vam estar junts des de divendres tarda a la recollida de pitralls a Reus, lloc de sortida de la cursa. També la feien una colla d'amics mes, que ens vam anar trobant durant tot el recorregut o inclús a l'arribada. Els vull felicitar a tots perquè tothom va acabar i no era una ciclo fàcil. El dia es va llevar també molt ventós i durant tot el recorregut ens vam trobar rafegues que molestaven durant molts moments, se'n molt perillosos a la primera pujada a La Mussara i en tots els descensos, sobretot els que portàvem rodes de perfil, com es el meu cas.

#MDS abans de la sortida
La ciclo la vaig fer tota amb el Xavi, ja que al final el Borjita va tenir que fer la curta, per una obligació familiar d'ultima hora que li va impedir de venir amb nosaltres. Una llàstima. El vam trobar a faltar durant les mes de 8 hores que vam trigar en acabar.
A les 7:30 am en punt es va donar el tret de sortida i els 4000 ciclistes que fèiem les dos distancies vam invair els carrers de Reus per anar a buscar el primer dels sis ports de muntanya que teníem que pujar, que era precisament La Mussara. Nosaltres vam sortir amb molta tranquilitat perquè per davant teníem molta feina a fer. Durant els quasi 190 km de recorregut tens temps de tot i passes estones bones, no tants bones i mes dolentes, a nivell físic. El que si que teníem clar era anar parant en tots els avituallaments, encara que fossin 5 minuts, per poder beure i menjar alguna cosa i descansar les cames una mica. I així ho vam fer. Durant tot el recorregut ens anàvem agrupant a estones amb alguns grupets de gent i estones el Xavi i jo sols. Ens va anar de conya fer-la plegats perquè quan un estava mes tocat, tirava l'altre i a l'inrevés, Un ajut en els pitjors moments sempre s'agraeix molt, tot i que les cames son les de cadascú i has de pedalar igual, el tenir algú qui tiri de tu en els mals moments, es ideal.

Amb el Xavi en un dels avituallaments
I el que també va ajudar a anar passant els quilòmetres va ser el espectacular paisatge que anàvem travessant. Quins llocs mes bonics i quines vistes mes impressionants. Feia molt de temps que no passava pel Priorat i em vaig quedar bocabadat de la seva bellesa natural. I amb bicicleta tens temps d'admirar-ho mes, esta clar. Quin gran encert de recorregut. Absolutament fantàstic.

La part mes complicada va ser la pujada des de Escaladei al Coll Roig, on les rampes arribaven a un 20%. Deu n'hi do com picaven desprès d'haver fet ja 140 km de bici. De tota manera, estic molt content ja que em vaig trobar especialment fort a partir de la meitat cap endavant del recorregut. Les cames tiraven i va estar una injecció de moral. Vaig acabar fort, cosa que vol dir que tot el treball fet en els mesos anteriors d'entrenament, esta donant els seus fruits. I això em fa ser optimista de cara el IM de Zurich.

Finishers a Reus
Desprès de 7h 38min 45seg de bici efectiva (per un total de 8h 14min 21seg sumant el temps parat en avituallaments) creuaven la línia d'arribada junts amb el Xavi molt satisfets tots dos. Un plaer compartir amb tu aquesta cicloturista nanu.
I m'agradaria felicitar també als organitzadors perquè tot va sortir molt be i en tot moment vam tenir la sensació de que la cursa estava molt ben organitzada i controlada. Menció especial a la gent de les poblacions on havien avituallaments, per la seva simpatia i atenció. I ho recalco perquè aquesta setmana he llegit moltes critiques per Facebook a l'organització. Critiques totalment desproporcionades i injustes, fetes com sempre, per aquella gent que tot, absolutament tot, l'hi sembla malament. Una pena. Jo tornaré l'any vinent segur. M'ho vaig passar de conya i em vaig sentir molt ben tractat. I a sobre el maillot i els mitjons de regal son de conya.

Us deixo el link del meu Garmin perquè veieu les variables de la ciclo:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada